FAQ
VERZENDING
HOE KAN IK MIJN BESTELLING LEVEREN
? Bestellingen worden verzonden door DHL, Inpost en FedEx koeriersdiensten, door InPost pakketautomaten en door de Poolse Post (Poczta Polska), die samenwerkt met de nationale postbedrijven in elk land.Het aantal en het merk van de bovengenoemde koeriersdiensten waaruit je kunt kiezen, hangt af van de bestemming van de zending en de keuze van het magazijn van waaruit de zending moet worden verzonden. Een gedetailleerd landspecifiek verzendaanbod vind je HIER.
WAT IS DE TIJD VOOR BESTELLING?
Bestellingverwerking omvat de volgende stappen:De tijd voor bestellingverwerking hangt af van de beschikbaarheid van de goederen, de keuze van de leveringsmethode en de ontvangst van de betaling.
We beginnen met het inpakken van de producten onmiddellijk nadat de betaling is vereffend, dus houd er rekening mee dat hoe sneller het geld op onze rekening is bijgeschreven, hoe sneller het pakket zal worden overgedragen aan de vervoerder - en dus eerder op het aangegeven adres zal worden afgeleverd).
In het gevaldat alle bestelde producten op voorraad zijn, worden degoederen vervolgensbinnen 24 uur na het plaatsen van de bestelling verzonden.Bij bestellingen in het weekend of op maandag worden de goederen binnen 48 uur verzonden.
IS HET MOGELIJK DE LEVERTIJD AAN TE PASSEN
? Als u contact wilt opnemen metde koerier
, kunt u dit rechtstreeks doen door de klantenservice van het koeriersbedrijf te bellen. DHL- en Inpost-koeriers nemen soms telefonisch contact op met de geadresseerde als deze niet thuis is. Als je ervoor kiest om je bestelling door Paczkomaty InPost te laten bezorgen, kun je deze op elk moment van de dag afhalen.HOE KAN IK EEN ZENDING ONTVANGEN ALS DE BEZOEKER NIET THUIS IS?
In een dergelijke situatie kan (maar is niet verplicht) de koerier telefonisch contact opnemen met de klant om af te spreken dat het pakket op een ander tijdstip of op een andere plaats wordt opgehaald. Als de koerier de klant niet kan bereiken, laat hij een bericht achter. Als u contact wilt opnemen met de koerier, moet u dit rechtstreeks doen - door de klantenservice van het koeriersbedrijf in kwestie te bellen.hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van het totaalbedrag van de bestelling, het totale gewicht en het magazijn vanwaar de bestelling moet worden verzonden. Ga HIER voor de exacte verzendkosten naar jouw land.IS HET MOGELIJK DE INHOUD VAN DE ZENDING TE CONTROLEREN VOORDAT DE KOST BETAALT
? Je kunt de inhoud van het pakket pas controleren nadat je het bedrag onder rembours hebt betaald en het ontvangstbewijs van het pakket hebt ontvangen. In het geval van afwijkingen met betrekking tot de inhoud van het pakket, zal de koerier een schaderapport opstellen, dat de basis vormt voor een latere claim.WAT MOET IK DOEN ALS MIJN ZENDING BESCHADIGD IS?
Als het pakket tekenen van manipulatie vertoont (beschadigde tape of verpakking), moet je het weigeren. Je moet ons hiervan op de hoogte stellen en wij sturen je zo snel mogelijk een ander pakket.WANNEER WEET IK WANNEER IK DE ZENDING ONTVANG
? Bij vooruitbetalingen wordt de levertijd berekend vanaf het moment dat de betaling op onze rekening is bijgeschreven of, in voorkomend geval, nadat we van de betalingsverwerker bericht hebben ontvangen dat je betaling is verwerkt.Bij levering onder rembours, vanaf de datum van onze ontvangstbevestiging van de bestelling. U kunt de huidige status van uw bestelling controleren door in te loggen op uw account, in het klantenpaneel.In het geval van levering per koerier worden er bovendien berichten met de huidige status van je bestelling, het trackingnummer en de geschatte leverdatum (die kan veranderen) verzonden naar het e-mailadres dat je tijdens de registratie hebt opgegeven. Je kunt de huidige leverstatus van je pakket controleren op de website van de koerier van je keuze met behulp van het bovengenoemde trackingnummer. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice van de betreffende vervoerder (in dat geval moet je ook het trackingnummer bij je hebben).
KAN EEN ZENDING WORDEN VERZEND NAAR EEN ANDER ADRES DAN HET ADRES DAT IK OPGEGEVEN HEB BIJ DE REGISTRATIE
? Wanneer je een bestelling plaatst, laadt het systeem automatisch de adresgegevensdie
je tijdens de registratiehebt opgegeven
en waarnaar het pakket zal worden verzonden. Als je je bestelling op een ander adres wilt ontvangen, moet je bij het plaatsen van je bestelling je nieuwe afleveradres invoeren.Welk document ontvang ik bij mijn zending
? Bij elk artikel dat we verzenden,voegen
we een ontvangstbewijs als bewijs van aankoop. We kunnen ook een btw-factuur afgeven in plaats van een kwitantie. Daarnaast voegen we bij elk pakket een bedankbrief voor je aankoop in onze winkel, met daarin de naam van de medewerker die de producten voor je heeft ingepakt. Door deze persoon te vermelden, kan het proces van het ophelderen van eventuele geschillen sterk worden verbeterd.WAAR KAN IK WETEN IN WELKE STAGE MIJN BESTELLING IS?
Je kunt de huidige status van je bestelling controleren door in te loggen op je account in het Klantenpaneel. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice.Worden zendingen niet onderworpen aan inklaring
In het geval van goederen besteld uit derde landen (van buiten de Europese Unie) is de klant, als de importeur van de goederen, verplicht om alle douaneformaliteiten te vervullen om de zending in ontvangst te kunnen nemen. Hij is ook verplicht om te controleren of de goederen in kwestie toegestaan zijn voor verkoop in het land waar de levering moet plaatsvinden. Informatie hierover kan worden verkregen bij de plaatselijke administratieve autoriteiten of douanekantoren. Indien deze verplichting niet wordt nagekomen, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet leveren aan de klant. Wij zijn ook niet verantwoordelijk voor problemen met douane-inklaring, waardoor de levertijd van de zending wordt verlengd.
Houd er ook rekening mee dat als je goederen bestelt voor een land waarvoor douane-inklaring vereist is, wij niet de kosten van eventuele douanekosten dragen. De betaling hiervan is de verantwoordelijkheid van de klant.
?
Zendingen die we naar EU-landen sturen, zijn niet onderworpen aan inklaring. Elke zending die we naar Noorwegen, de VS of ergens anders buiten de EU sturen, bevat de benodigde documenten voor inklaring. De tijd die hiervoor nodig is varieert van land tot land (afhankelijk van de specifieke kenmerken en huidige omstandigheden van het betreffende douanekantoor) en kan langer zijn.In het geval van goederen besteld uit derde landen (van buiten de Europese Unie) is de klant, als de importeur van de goederen, verplicht om alle douaneformaliteiten te vervullen om de zending in ontvangst te kunnen nemen. Hij is ook verplicht om te controleren of de goederen in kwestie toegestaan zijn voor verkoop in het land waar de levering moet plaatsvinden. Informatie hierover kan worden verkregen bij de plaatselijke administratieve autoriteiten of douanekantoren. Indien deze verplichting niet wordt nagekomen, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet leveren aan de klant. Wij zijn ook niet verantwoordelijk voor problemen met douane-inklaring, waardoor de levertijd van de zending wordt verlengd.
Houd er ook rekening mee dat als je goederen bestelt voor een land waarvoor douane-inklaring vereist is, wij niet de kosten van eventuele douanekosten dragen. De betaling hiervan is de verantwoordelijkheid van de klant.
WAT ALS MIJN ZENDING NIET DOOR DE DOUANE KOMT EN WORDT TERUGGESTUURD NAAR DE AFZENDER?
De meest voorkomende redenen waarom een zending niet wordt ingeklaard en naar de afzender wordt teruggestuurd zijn:Als de goederen om de een of andere reden niet worden ingeklaard en naar ons worden teruggestuurd, moet je je ervan bewust zijn dat de terugbetaling aan de klant wordt verminderd met de kosten voor de opslag van de goederen aan de grens en de terugzending naar ons, die wij moeten maken. Deze kosten variëren van 6 tot 10 keer de verzendkosten.
WAT ALS MIJN ZENDING VERLOREN IS?
Als een zending tijdens het transport verloren is gegaan, sturen we je een nieuwe zending met dezelfde bestelling. Houd er echter rekening mee dat als we de zending opnieuw versturen en je in de tussentijd een verloren zending ontvangt, je verplicht bent deze aan ons te retourneren. De kosten voor het terugsturen zijn voor onze rekening. Je mag het zoekgeraakte pakket ook houden, maar alleen als je ervoor hebt betaald - omdat je uiteindelijk twee identieke pakketten hebt ontvangen.BETALINGEN
HOE KAN IK MIJN BESTELLING BETALEN
? Er zijn verschillende manieren om je aankoop te betalen:WAAROM IS MIJN BESTELLING GEANNULEERD?
Dit gebeurt wanneer er 3 dagen zijn verstreken sinds de bestelling is geplaatst en we nog steeds geen betaling hebben ontvangen voor de goederen en de verzending ervan - dit is een geautomatiseerde procedure, wat betekent dat het niet op tijd betalen (binnen maximaal 3 dagen) zeker zal leiden tot annulering van de bestelling, dus de tijd voor betaling kan in geen geval worden verlengd.Andere redenen voor deze situatie zijn: de kaartuitgever of de bank van de koper die de betaling weigert; onvoldoende saldo op de kaart of de rekening van de koper op het moment van betaling. Als een van deze twee gebeurtenissen zich voordoet, neem dan rechtstreeks contact op met uw bank.
KAN IK EEN BTW-FACTUUR ONTVANGEN VOOR DE GOEDEREN DIE MIJ KOPEN?
Natuurlijk is dit mogelijk. We kunnen een btw-factuur uitreiken voor elk artikel dat we verkopen. Laat het ons weten bij de opmerkingen van je bestelling. De benodigde gegevens zijn:Bedrijfsnaam, adres en btw-nummer
. WAT TE DOEN OM DE GEGEVENS TE WIJZIGEN OP EEN FACTUUR DIE IK ONTVANGD MET FOUTEN?
Een foutief uitgegeven factuur moet je naar ons terugsturen met de juiste gegevens.Wij sturen u onmiddellijk een gecorrigeerde factuur.
WORDEN DE PRODUCTPRIJZEN OP DE WEBSITE BIJGEWERKT EN EINDIG
? De informatie op de website van MZ Store, zowel over de beschikbaarheid van producten als over prijzen, wordt dagelijks bijgewerkt.
Echter, volgens de toepasselijke wetgeving, zijn de producten die op de website worden gepresenteerd slechts hun PRESENTATIE en vormen slechts een uitnodiging tot het maken van een aankoopbod. Wij behouden ons het recht voor om de op de website vermelde prijs te wijzigen. BESTELLING
WAT MOET IK DOEN ALS IK EEN PRODUCT BESTEL DAT IK NIET WIL?
Als je per ongeluk een bestelling hebt geplaatst die je niet wilt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via bok@mz-store.nl of telefonisch via 501 537 027.
HOE ZIE OF MAAT IK EEN PRODUCT IN DE MZ STORE?
Wij hebben er alles aan gedaan om de producten die wij verkopen zo nauwkeurig mogelijk te presenteren.
Daarnaast beschrijven we de goederen in detail en bieden we maattabellen (indien nodig).
Als een klant twijfels of vragen heeft, kan hij/zij altijd contact opnemen met onze Klantenservice op: bok@mz-store.nl of telefonisch op 501 537 027.
KAN IK EEN PRODUCT INRUilen VOOR EEN ANDERE MAAT
? Natuurlijk, zodra je merkt dat de maat verkeerd is, kun je het ruilen voor een andere maat. Je moet het product terugsturen samen met je kassabon en het ingevulde Retourformulier.Uiteraard geldt dit ook voor kleding
. WAT MOET IK MELDEN MET HET PRODUCT DAT IK WIL TERUGSTUREN NAAR MZ STORE
? Elk product dat je wilt ruilen, retourneren of waarover je een klacht wilt indienen, moet vergezeld gaan van:. WAT MOET IK DOEN ALS IK EEN DEFECTIEF PRODUCT HEB ONTVANGEN?
Als u een defect ontdekt, moet u ons de defecte goederen terugsturenHOE KLACHTEN
INDIENEN?
Alle klachten betreffende aangekochte producten moeten schriftelijk worden ingediend op het adres van onze maatschappelijke zetel of per e-mail op het volgende adres:bok@mz-store.nl.